Korzyści z uprawiania aerobiku w wodzie

0
119
Korzyści z uprawiania aerobiku w wodzie

Niewątpliwie ćwiczenia w wodzie to aktywność fizyczna dobrze znana od wielu lat. Wydaje się jednak, że ostatnio zyskała większą popularność niż kiedykolwiek. Pomimo iż ruch w wodzie może przybierać różne formy, najczęściej wybierany jest aerobik. Na czym polegają zajęcia z aerobiku w wodzie i dlaczego warto je uprawiać?

Czym jest aerobik w wodzie?

Należy podkreślić, że zajęcia te mogą wyglądać w różny sposób. Generalnie jednak jest to zestaw ćwiczeń w wodzie, które wykonuje się, będąc instruowanym przez specjalistę. Ćwiczenia mogą mieć na celu zrzucenie nadwagi, wyprofilowanie sylwetki, poprawę kondycji lub też mieć charakter ogólnorozwojowy.

Jeszcze do niedawna uważano, że aerobik, czy to na lądzie czy też w wodzie, przeznaczony jest dla kobiet, które dbają o sylwetkę. Dzisiaj jednak nastawienie uległo zmianie. Po pierwsze, obecnie mężczyźni również troszczą się o swoją atrakcyjność. Po drugie natomiast, wiadomo już, że aktywność ruchowa w wodzie, niekoniecznie polegająca na pływaniu, ma o wiele więcej zastosowań.

Dlaczego warto uprawiać aerobik?

Warto przedstawić główne przyczyny, dla których tak wiele osób decyduje się dziś na wzięcie udziału w zajęciach ruchowych w wodzie. Jak się okazuje, robią to oni z różnych powodów, wśród których najczęściej pojawiają się:

  • poprawa kondycji – intensywne zajęcia ruchowe w stawiającej opór wodzie to doskonały sposób na zwiększenie wydolności płuc. Najlepsze efekty daje aktywność pod okiem fachowca, który odpowiednio kieruje tempem ćwiczeń.
  • rekonwalescencja – każdą aktywność w wodzie zaleca się osobom po zabiegach i operacjach, które nie doszły jeszcze do pełnej sprawności. Rzecz w tym, iż osłabione mięśnie, stawy, czy więzadła w wodzie są całkowicie bezpieczne ze względu na mniejsze obciążenie. Jednocześnie biorąc udział w aerobiku, można je nieco rozruszać, co stanowi świetne uzupełnienie zajęć rehabilitacyjnych.
  • wsparcie dla urody ciała – nie od dziś wiadomo, że masaż wodny ujędrnia, a także wygładza ciało. Wykazano, że regularny aerobik w wodzie przyczynia się do redukcji cellulitu. Poza tym ćwiczenia w wodzie to po prostu dość duży wysiłek fizyczny, podczas którego spala się wiele kalorii.
  • wstęp do nauki pływania – uprawianie ćwiczeń w wodzie pozwala się z nią nieco oswoić, co nie pozostaje bez wpływu na późniejszą naukę pływania. Tym samym zanim rozpocznie się intensywną naukę pływania, warto zapisać się najpierw na aerobik. Należy w tym miejscu wyraźnie podkreślić, że aerobik w wodzie organizowany jest w płytkim basenie, stąd też umiejętność pływania jest zbędna dla udziału w zajęciach.

Aerobik organizowany jest najczęściej w basenach lub też w centrach fitness, dysponujących strefami wodnymi. Warto w tym miejscu wskazać na Park Wodny organizujący aerobik wodny w Krakowie. Zajęcia prowadzone są tam przez najlepszych fachowców, którzy doskonale dostosowują stopień trudności zajęć do możliwości uczestników.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here