Motywacja do ćwiczeń – jak ją znaleźć?

0
13

Wiosna w pełni, na dworze coraz cieplej i można pomału i rozsądnie planować aktywność fizyczną nie tylko w domu, ale również na zewnątrz! Zarówno bieganie, jak i fitness w ogrodzie są już możliwe, ale wszystko należy robić rozsądnie. Sprawdź, jak znaleźć motywację do ćwiczeń i – mimo wszystko – zadbać o wspaniałą formę na lato!

Regularność ćwiczeń to klucz do sukcesu

Jest wiele aktywności fizycznych, które dobrze wpłynął na poprawę Twojej kondycji i formy, ale wszystkie mają wspólny mianownik – należy praktykować je regularnie! Ale skąd wziąć do tego motywację? Łatwiej nam będzie zobrazować to na konkretnym ćwiczeniu, np. na bieganiu. Zatem do dzieła!

Odpowiedni strój sportowy i buty do biegania damskie

Na samym początku, możesz zadziałać prostym, ale bardzo skutecznym sposobem motywacji, czyli zaopatrzyć się w piękny i wygodny strój do biegania. Tak, tak, to wcale nie są żarty. Dobrze dopasowane legginsy i bluza sportowa, a do tego wygodne i komfortowe buty do biegania damskie, potrafią dodać pozytywny zastrzyk energii przed treningiem! Korzyść jest dwojaka – po pierwsze, wiesz, że Twój trening będzie dobry i bezpieczny: ciało nie przegrzeje się podczas biegu, a stopy będą miały zapewnione optymalne wsparcie. Zaś po drugie, będziesz się świetnie czuła i tak samo będziesz wyglądała! Żywe, jaskrawe kolory ubrań i butów do biegania dodają energii podczas treningu – to bardzo dobra i motywacja.

Rozpisz sobie plan miesięczny

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z bieganiem i szukasz motywacji do regularnego podejmowania wysiłku, możesz skorzystać z biegowych planów treningowych.Taki plan biegowy możesz rozpisać samodzielnie lub z pomocą trenera personalnego. Ważne jest to, aby plan biegowy był rozpisany na cały miesiąc i żeby nie był to plan za bardzo intensywny. Zbyt częste i zbyt długie treningi na początku, mogą być dla Ciebie męczące i zniechęcające, a co więcej, możesz nabawić się kontuzji przy zbyt takim wysiłku.

Plan biegowy umieść w widocznym miejscu

Najlepiej by było, gdybyś swój miesięczny plan biegowy wydrukowała i powiesiła w domu na widocznym miejscu – mogą to być drzwi lodówki (oglądasz je codziennie) lub tablica korkowa (o ile już taką masz). Rozpiska w widocznym miejscu będzie Cię motywować i pomoże Ci tak zaplanować dzień, aby znalazł się w nim czas na bieganie. Po każdym skończonym treningu biegowym, odznacz go na liście tak, abyś już na pierwszy rzut oka mogła zobaczyć swoje małe sukcesy!

Bieganie w parach

Bieganie w grupie lub chociaż bieganie w parach to bardzo dobry sposób na to, aby utrwalić dobre nawyki biegowe. Niestety, obecna sytuacja nie sprzyja bieganiu w większej grupie – rozsądek i bezpieczeństwo zawsze są na pierwszym miejscu. Nie oznacza to jednak, że musisz całkowicie zrezygnować z tego sposobu motywowania się. Jeśli Twój partner lub ktoś z najbliższej rodziny będzie chciał biegać razem z Tobą, to dwójka biegowa jest świetną motywacją do regularnego wysiłku fizycznego. Jeśli jednak nie masz w najbliższym otoczeniu kogoś, kto może biegać razem z Tobą, znajdź przyjaciółkę lub przyjaciela (chociażby na drugim końcu Polski), z którym będziesz mogła się umawiać na wspólne treningi! Ustalenie wspólnego harmonogramu i wzajemne dopingowanie się – nawet na odległość – może przynieść świetne efekty!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here