Zegarki młodzieżowe, czyli nadążyć za Instagramem

0
191

Wbrew pozorom tego tekstu nie kierujemy do osób w przedziale wiekowym 11-19 lat. Tak naprawdę dla nich określenie „zegarki młodzieżowe” nie jest zbytnio zachęcające. Młodzi ludzie wolą, by ich gadżety miały dorosły wymiar, za to za nic nie chcą słuchać o tym… czego chcą. Dlatego projektowanie takich zegarków, promowanie ich, a przede wszystkim WRĘCZANIE w formie prezentu to prawdziwe wyzwanie. Jaki zegarek dla młodej osoby wybrać, by była zadowolona? Jak go reklamować, by był pożądanym gadżetem, a nie obciachem? (Czy słowo obciach to dziś obciach?)

Czym cechuje się dizajn zegarków młodzieżowych?

Trzy najważniejsze cechy zegarków młodzieżowych są następujące: dynamika, sezonowość i różnorodność. Takie zegarki nie mogą być produkowane z wybitnie drogich materiałów, bo za sezon będą już… zupełnie niemodne. W jednym kwartale możemy obserwować fascynację latami 90., w drugim początkową erą Britney Spears. Raz głównym trendem będzie minimalizm, a raz istny przepych, niemal cekinowy i brokatowy kicz. No i nie zapominajmy o subkulturach i fandomach. Zegarki z ulubionymi postaciami z filmów superbohaterskich, stylizowane na ich gadżety. Albo te w mrocznym gotyckim stylu. Gadżety w rytmie disco, w stylu glamour albo sportowym. I tak dalej, i tak dalej. Na szczęście jest wielu producentów, którzy zaspokajają różne potrzeby estetyczne młodych. Kogo można wśród nich wyróżnić? Na przykład marki takie jak Lacoste, Lorus, Swatch, Calvin Klein.

Zegarki młodzieżowe – jak je promować?

Prawda jest taka, że moda, zwłaszcza młodzieżowa, zmienia się w dynamicznym tempie. Nastolatkom zazwyczaj podoba się to, co mają ich rówieśnicy. Nawet jeśli deklarują nonkonformizm, wciąż chcą akceptacji grupy, a ta w niektórych kręgach opiera się posiadaniu i nic na to nie poradzimy. Taka już cecha tego wieku. Jeśli jednak chcemy dotrzeć z produktem do grupy w przedziale wiekowym 12-18 lat, musimy się zaprzyjaźnić z mediami społecznościowymi, i to nie tylko Instagramem czy Snapchatem, ale i notującym rosnącą popularność Tik Tokiem. W co warto inwestować? W mikroinfluencerów, kogoś, kogo młodzi mogą nawet znać z sąsiedztwa, a kto tworzy w sieci społeczność, niekoniecznie robiąc zawrotną karierę. Dzięki współpracy z takimi nastolatkami zegarki młodzieżowe mogą trafić do szerszego grona odbiorców.

Podsumowanie

Nie jest łatwo projektować i promować zegarki młodzieżowe. Gusta zmieniają się tak szybko, że prawdopodobnie nawet w momencie, kiedy opublikujemy ten artykuł, będą już trochę inne. Co więc zrobić, by dla nastolatka kupić w prezencie taki zegarek, jaki naprawdę mu się podoba? Po prostu go zapytać 🙂 Z pewnością od dawna ma upatrzony wymarzony model.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here